Przeprowadzka za granicę - jak zorganizować i nie zbankrutować

Przeprowadzka za granicę - jak zorganizować i nie zbankrutować
wt., 01/30/2018

Przeprowadzka za granicę to spore przedsięwzięcie i wiąże się z załatwieniem naprawdę wielu spraw zarówno tu w kraju, jak i tych w nowym miejscu zamieszkania. Przeprowadzki międzynarodowe są trudne pod względem organizacyjnym, ale też wiążą się ze sporymi kosztami. Aby jak najlepiej zorganizować przeprowadzkę za granicę i jednocześnie nie zbankrutować, należy poświęcić kilka chwil na znalezienie rzetelnej firmy przeprowadzkowej, która ma duże doświadczenie.
 

 

Najlepsze firmy organizujące przeprowadzki zagraniczne Warszawa oferują m.in.:

Ubezpieczenie transportowanego mienia. Jest to niezmiernie ważne! Jeżeli firma przeprowadzkowa nie oferuje tej usługi, nie powinieneś decydować się na nawiązanie współpracy. Pamiętaj, że przewozisz za granicę zapewne cały swój dobytek, albo wiele cennych dla Ciebie rzeczy – ubezpieczenie ich jest zatem absolutnie konieczne!

Profesjonalne pakowanie mienia. Nie każdy z klientów potrzebuje tej usługi – wielu z nich woli zrobić to samodzielnie. Jednak, profesjonalna firma przeprowadzkowa oferuje tego typu usługi, zapewniając najwyższej jakości artykuły do pakowania, tak, aby przewożone rzeczy były bezpieczne.
 

Przygotowanie mienia do transportu. To bardzo ważne, aby spakowane już rzeczy były odpowiednio przygotowane do transportu. Chodzi m.in. o odpowiednie ułożenie ich w samochodzie oraz dodatkowe ich zabezpieczenie, tak, aby się nie przemieszczały podczas transportu.
 

Załadunek i rozładunek mienia. Czy wyobrażasz sobie sytuację, w której zamawiając firmę przeprowadzkową sam musisz załadować wszystkie kartony i meble do samochodu? niestety, niektóre firmy przeprowadzkowe oferują jedynie przewóz mienia, a to może być bardzo kłopotliwe. Niektóre z firm, nie tylko oferują rozładunek, ale również podejmują się ustawienia wszystkich mebli, a także rozpakowania zabezpieczonych przedmiotów, a niekiedy również ich montażu w miejscu docelowym.

 

Uprawnienia i licencje

Firma zajmująca się przeprowadzkami zagranicznymi powinna posiadać odpowiednie uprawnienia oraz certyfikaty. Zalicza się do nich np. licencja na wykonywanie transportu drogowego krajowego i międzynarodowego, a także certyfikat kompetencji zawodowych w krajowym i międzynarodowym transporcie rzeczy. Bardzo istotne jest również to, aby pracownicy byli odpowiednio przygotowani do swojej pracy i brali udział w szkoleniach.

 

Koszt przeprowadzki

Koszty zawsze są ważne, a planując przeprowadzkę za granicę – jak można się domyślać- będą one znacznie wyższe, niż te organizowane na terenie kraju. Jak zatem zoptymalizować je tak, aby cena była jak najbardziej rozsądna? Przede wszystkim należy zastanowić się, które z usług oferowanych przez firmę są konieczne, a które całkiem zbędne. Być może nie potrzebujesz, aby firma przeprowadzkowa dostarczała Ci materiały potrzebne do pakowania lub nie chcesz, aby to ona zajmowała się pakowaniem. Być może na miejscu czeka na Ciebie duża rodzina lub znajomi i nie ma konieczności, aby wynajęta firma zajmowała się wnoszeniem rzeczy lub ich montażem? Profesjonalne firmy organizujące przeprowadzki, zarówno krajowe jak i międzynarodowe, podchodzą do potrzeb swoich klientów kompleksowo, ale jednocześnie są elastyczne. Oznacza to, że oferują pełne pakiety usług, jednak Klient może dowolnie rezygnować z niektórych pozycji – tak, jak jest mu wygodnie. Ustal więc z przedstawicielem firmy, czego potrzebujesz, a co jest zbędne – tym samym zmniejszysz koszty.
 

Nie zapomnij porównać ofert

Biorąc pod uwagę, że często zależy nam na jak największym zminimalizowaniu kosztów, selekcjonujemy firmy wyłącznie kierując się kryterium ceny. Pozbawiamy się tym samym możliwości skorzystania z wielu dodatkowych usług, które mogą być nam potrzebne oraz narażamy się na mało profesjonalne działania ze strony firmy. Pisaliśmy wcześniej o tym, że niektóre z oferowanych usług mogą być nam niepotrzebne, dlatego warto zawczasu z nich zrezygnować. Może zdarzyć się jednak odwrotna sytuacja – będziemy potrzebować montażu mebli na miejscu, ale najtańsza oferta, na którą się zdecydowaliśmy, nie zapewnia takiej usługi. Dokupienie jej, lub znalezienie odpowiednich fachowców na miejscu, może okazać się bardzo kosztowne…

 

Aby przeprowadzka za granicę nie była za bardzo kłopotliwa i kosztowna należy zatem pamiętać o dwóch rzeczach: po pierwsze, dobrze ją zaplanować, a po drugie odpowiednio wcześnie znaleźć najlepszą firmę przeprowadzkowa i omówić z nią wszystkie szczegóły!

Polski

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityce Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. 

Zamknij